Asker kommune lanserer konkurranse om gode forretningsideer 17.08.2021
Asker kommune skal gjennom aktiv bruk av digitalisering og smart bruk av teknologi, bidra til å sikre videre tjenesteutvikling i alle tjenesteområder, på tvers av tjenesteområdene og i samarbeide med andre aktører. For å lykkes skal Asker kommune inkludere og samarbeide med næringsliv, forskning, akademia og andre kommuner og offentlige aktører i utarbeidelse av fremtidens løsninger.
Kort om ordningen:
Avhengig av tema eller løsning må det jobbes i et lokalt, regionalt, nasjonalt og globalt perspektiv. Asker kommune har som visjon å bli ledende i landet på næringsutvikling, og har valgt følgende områder som skal bidra til dette. Det oppfordres til at ideene skal støtte opp mot én eller flere av områder nevnt under:
- Digitale løsninger
- Eksisterende næringer
- Gründerskap og innovasjonsmiljøer
- Landbruk
- Opplevelsesnæringer
- Nye næringer
- Grønn konkurransekraft
Asker kommune v/formannskapet forbeholder seg rett til publisering overfor media og næringslivet. Det er bevilget 1 mnok til denne ordningen. Egen jury velger ut de 7 beste kandidatene som kan få tildelt følgende:
1 premie kr. 300.000,-
2 - 3 premie kr. 200.000,-
4 – 7 premie kr. 100.000,-
Kriterier:
-
Må være registrert som foretak (ENK, AS, ASA, +++)
-
Idéen må ha en virkning i og for Asker-samfunnet
-
Vinnere må være kunne være tilgjengelig for presentasjon av idéen
-
Asker kommune kan være forpliktet til å offentliggjøre hvem som mottar premie.
Slik søker du:
Konkurransen er åpen for alle, men har et krav om at forslaget til produkter og tjenester må ha en virkning i og for Asker-samfunnet.
I søknadsportalen ønsker vi følgende informasjon:
-
Kontaktinformasjon og generell bedriftsinformasjon
-
Skriv kort om deres forretningsidé (maks 500 tegn)
-
Hva er din forretningsidé?
-
Hvorfor er det behov for ditt/deres produkt/tjeneste?
-
Hvordan skal denne ideén kunne gi virkning på Asker-samfunnet?
-
Eventuelle vedlegg kan legges ved i søknaden (pitch, slides etc).
Frister og behandling av søknaden: Søknadsfristen er 15. september 2021.
Det blir nedsatt egen ekstern komite som vil bistå Asker kommune med beslutningsprosessen. Egen jury velger ut 7 beste kandidater som får beskjed innen 1. oktober 2021.
Eventuelle spørsmål kan også sendes til
Asker kommune skal gjennom aktiv bruk av digitalisering og smart bruk av teknologi, bidra til å sikre videre tjenesteutvikling i alle tjenesteområder, på tvers av tjenesteområdene og i samarbeide med andre aktører. For å lykkes skal Asker kommune inkludere og samarbeide med næringsliv, forskning, akademia og andre kommuner og offentlige aktører i utarbeidelse av fremtidens løsninger.
Kort om ordningen:
Avhengig av tema eller løsning må det jobbes i et lokalt, regionalt, nasjonalt og globalt perspektiv. Asker kommune har som visjon å bli ledende i landet på næringsutvikling, og har valgt følgende områder som skal bidra til dette. Det oppfordres til at ideene skal støtte opp mot én eller flere av områder nevnt under:
● Digitale løsninger
● Eksisterende næringer
● Gründerskap og innovasjonsmiljøer
● Landbruk
● Opplevelsesnæringer
● Nye næringer
● Grønn konkurransekraft
Asker kommune v/formannskapet forbeholder seg rett til publisering overfor media og næringslivet. Det er bevilget 1 mnok til denne ordningen. Egen jury velger ut de 7 beste kandidatene som kan få tildelt følgende:
1 premie kr. 300.000,-
2 - 3 premie kr. 200.000,-
4 – 7 premie kr. 100.000,-
Kriterier:
-
Må være registrert som foretak (ENK, AS, ASA, +++)
-
Idéen må ha en virkning i og for Asker-samfunnet
-
Vinnere må være kunne være tilgjengelig for presentasjon av idéen
-
Asker kommune kan være forpliktet til å offentliggjøre hvem som mottar premie.
Slik søker du:
Konkurransen er åpen for alle, men har et krav om at forslaget til produkter og tjenester må ha en virkning i og for Asker-samfunnet.
I søknadsportalen ønsker vi følgende informasjon:
- Kontaktinformasjon og generell bedriftsinformasjon
- Skriv kort om deres forretningsidé (maks 5000 tegn)
- Hva er din forretningsidé?
- Hvorfor er det behov for ditt/deres produkt/tjeneste?
- Hvordan skal denne ideén kunne gi virkning på Asker-samfunnet?
- Eventuelle vedlegg kan legges ved i søknaden (pitch, slides etc).
Frister og behandling av søknaden: Søknadsfristen er 15. september 2021.
Det blir nedsatt egen ekstern komite som vil bistå Asker kommune med beslutningsprosessen. Egen jury velger ut 7 beste kandidater som får beskjed innen 1. oktober 2021.
Eventuelle spørsmål kan også sendes til post@askershus.no
SØK HER - Søknadsfrist 15. september