Næringslivets Nettverksdag 2016

Hvorfor delta på Næringslivets Nettverksdag?

Få innsikt i hvordan bedriftene som skal lykkes fremover må tenke nytt og inngå nye typer samarbeid!

Del denne siden:

Utfordringene i næringslivet krever ny kunnskap og nye ferdigheter, ikke minst innenfor samarbeid og digitalisering. Virksomhetene må tenke nytt og utradisjonelt. Dette kan skape helt nye muligheter for verdiskaping og vekst.

På Næringslivets Nettverksdag vil du få innsikt i hvordan markedsledende aktører tenker i forhold til samarbeid og verdiskaping i fremtiden. Bedriftene som skal lykkes fremover må inngå nye typer samarbeid – store og små – på tvers av næringer og sektorer. Fokus vil være at samarbeid er lønnsomt og at fremtiden krever ny kunnskap, nye ferdigheter og ikke minst nye måter å tenke på i et næringsliv som er i stadig endring. Vi vil også rette fokus på økt digitalisering.

Vi vil gi dere muligheten til å synliggjøre deres bedrift, både gjennom en utstillingsdel og ved selv å bidra med korte faglige innslag på scenen i programdelen; MiniTalks.
Vi vil også gi deg muligheten til å delta på et digitalt minikurs i lunsjen, med fokus på hvordan du kan få nye kunder ved å bruke for eksempel LinkediN.
Det vil som tidligere også bli god anledning til mingling og nettverksbygging gjennom hele dagen.

NY PROGRAMDEL: MiniTalks

Vi tilbyr i år våre utstillere og sponsorer en helt ny mulighet for eksponering og synliggjøring; gjennom programdelen ”MiniTalks” inviteres de bokstavelig talt til å entre scenen.
Innslagene skal være maks fem minutter lange, de skal gi faglig verdi til deltakerne og maks antall foiler er 12. Dette er en unik mulighet til å presentere et tema du brenner for, en faglig case, fortelle en historie eller på annen måte bidra med et verdifullt innslag – og gjerne invitere til videre prat på standen etterpå. Det er i utgangspunktet ingen regler for hva en kan prate om, og det blir derfor et vidt spekter av forskjellige innslag.
Vi ønsker at presentasjonene blir konsentrerte og underholdende (ikke bedriftspresentasjoner og tradisjonelle foiler med mye tekst.) Dette er korte innslag, som gjerne er både forfriskende og levende i sin form.
Vi inviterer alle medlemmer og utstillere til å søke om deltakelse ved å sende oss en beskrivelse av hvilket tema de ønsker å presentere innen 20. oktober.
Det vil være maks 12 deltakere (60 minutter). Dersom pågangen blir stor, vil arrangørene tillate seg å velge ut innslag basert på et ønske om mangfold i temaene. Minitalks er inspirert av idéen bak Petcha Kutcha som betyr ‘lyden av folk som snakker’.

Vi vil også gi deg muligheten til å delta på et digitalt minikurs med Edgar Valdemanis i lunsjen, med fokus på hvordan du kan få nye kunder ved å bruke for eksempel LinkediN

Vil du melde deg eller din bedrift ? Klikk her

Har dere problemer med nettleseren Safari når du prøver å  åpne skjemaet?

Ta kontakt med oss, så sender vi det til deg!

kontakt@nn2016.no

FAGLIG NETTVERKSSEMINAR

Årets foredragsholdere:

«Åpen innovasjon – fra buzzword til bunnlinje»

Daniel Ras-Vidal, innovasjonspolitisk seniorrådgiver i Abelia/leder i FIN (Foreningen for innovasjonsselskaper i Norge)

Virksomhetene må tenke nytt og utradisjonelt, og tørre å samarbeide og åpne opp for omgivelsene i en helt annen grad enn hva vi har vært vant til, mener Ras-Vidal. Vidal har detaljert kunnskap og oversikt over det norske innovasjons-systemet og den raskt fremvoksende startupscenen, og deler sine betraktninger om hvem som blir vinnerbedriftene i fremtiden.

”Corporate + Startup = sant”

Erik Bøylestad Nilsen, BI Learning Lab

Samarbeid mellom gründere og etablerte selskaper har for mange vist seg å være en viktig suksess-oppskrift for å skape nye løsninger. Bøylestad Nilsen vil fortelle historien om hvordan BI har utfordret sin egen tenkning og sin egen organisasjon for å skape innovasjon i praksis. En historie om suksess og utfordringer i ett lettbeint samarbeid med en startup. Nilsen viser eksempler på innovasjon i praksis.

”Sosialt entrepenørskap og samspill skaper effekt”

Katinka Greve Leiner, direktør i Ferd Sosiale Entreprenører Investering i sosialt entreprenørskap er god verdiskaping, både for samfunnet og for Ferd! Det er mange måter å samspille med sosiale entrepenører på, om man ønsker å øke den sosiale effekten av en bedrifts innsats, forteller Katinka Greve Leiner. Hun vil belyse hvordan gjennom flere gode eksempler.

«Gammel dame lett å vende»

Mette Bugge, journalist i Aftenposten, foredragsholder og digital distributør

Ikke slutt med å være nysgjerrig og fortsett å utvikle deg selv om du blir eldre! Mette Bugge anbefaler at man lærer seg de sosiale plattformene og setter seg inn i nye muligheter – da blir det spennende å jobbe! Selv blomstrer hun i digitale medier.

UTSTILLING

• Stand – Bord (140 x 80 cm) med duk samt to stoler er tilgjengelig for hver utstiller. Mulighet for bakvegg/roll-up. Oppføring på utstillerliste som distribueres til samtlige deltagere. Mulighet for møtebooking på egen stand*
• MiniTalks deltakelse – Mulighet for å presentere ett tema på scenen. Se egen informasjon ovenfor.
• Servering – Hver utstiller får to lunsjpakker med mineralvann samt pauseservering og kaffe/te/vann hele dagen.

Følg også Næringslivets Nettverksdag på vår Facebook-side her!
Ønsker du å være sponsor, ta kontakt med oss på tlf. 97741600 eller send en mailforespørsel til lisbeth@nn2016.no

Hvem kan delta?

På Næringslivets Nettverksdag ønsker vi å invitere alle som er opptatt av verdiskaping, næringsliv og hvordan vi kan utvikle nye, lønnsomme bedrifter i fremtiden.
Dette er både toppledere, mellomledere, gründere, politikere, forretningsutviklere, konsulenter, styremedlemmer og investorer. Arrangementet er åpent for alle. Velkommen!

Program Næringslivets Nettverksdag

«Grip mulighetene i lokalsamfunnet! Synliggjøring, samarbeid og verdiskaping – sammen».

8. november 2016 Asker Kulturhus
Strøket 15 A, 1383 Asker

Kl. 09.00
Billetter fra kr 790,-

Del denne siden:

Kl. 08.00: Dørene åpnes, registrering og frokostservering (rigging for utstillere fra 07.00)

Kl. 09.00: Faglig nettverksseminar (egen billett)

Kl. 10.30: Pause – dørene åpnes, GRATIS fra 10.30-15.00 for besøkende

Kl. 10.45: Kåring av Årets Gründer i Asker og Bærum v/ Lene W. Conradi, ordfører i Asker kommune og Lisbeth Hammer Krog, ordfører i Bærum kommune

Kl. 11.00: Årets nyhet! MiniTalks : Næringslivet selv på scenen – 12 korte innslag

Kl. 12.15: Utstillingsåpning og lunsj

Mini-kurs i LinkedIn (ca 30. minutter)

edgar-valdmanis

Edgar Valdmanis, seniorrådgiver i SEMCO International

Valdmanis kan mer enn de fleste om LinkedIn, og gir deg mange nyttige råd og tips på kort tid! Han er også forfatter av boken ”Bedre nettverking på 1-2-3”.

Kl. 14.45: Kåring av Årets utstiller/nettverksbygger

Kl. 15.00: Offisiell avslutning

Konferansen ledes av Lisbeth Sæther Storli

Velkommen til en spennende nettverksdag i Asker kulturhus den 8. november!

Følg oss gjerne på FB Næringslivets Nettverksdag, Instagram @naeringslivets_nettverksdag og last ned vår app via App Store eller Google Play (”nettverksdag”)

 Den Glade Baker i Asker byr på frokostscones ved sin stand ved inngangen. Ønsker du å legge turen innom Den Glade Baker i Strøket 6 først, er du også velkommen til å nyte frokosten fritt servert der.

 Vi takker våre samarbeidspartnere og sponsorer for at de bidrar til inspirasjon, nettverksbygging og nye muligheter for vårt lokale næringsliv.

Billetter og spesialavtaler!

Del denne siden:

Asker Næringsråd er vertskap for arrangementet, som avholdes i Asker Kulturhus den 8. november 2016, i samarbeid med Kvinner i Business, Asker Sentrum og våre sponsorer.

09:00-10:30 – Foredrag med dagens gjesteforelesere i Multisalen, Daniel Ras Vidal, Kathinka Greve Leiner og Mette Bugge
12:45-13:15 – Gratis mini-kurs i LinkedIN med Edgar Valdemanis i Multisalen

Vi tilbyr følgende billettalternativer:

Faglig Nettverksseminar – Temaet for årets konferanse er «Grip mulighetene i lokalsamfunnet! Synliggjøring, samarbeid og verdiskaping – sammen».
Dagen starter med et frokostseminar, etterfulgt av utdeling av Årets Gründerpris og deretter en ny programpost kalt MiniTalks. Her inviterer vi bokstavelig talt næringslivet «*på scenen». Det blir også mulighet for å delta på et gratis minikurs i LinkedIN under lunsjen.
Medlem: pris kr 790,- + mva. // Ikke-medlem: pris kr 990,- + mva.

Utstillingspakke/Stand – Bord (140 x 80 cm) med duk samt to stoler er tilgjengelig for hver utstiller. Mulighet for bakvegg/roll-up. Oppføring på utstillerliste som distribueres til samtlige deltagere. Mulighet for møtebooking på egen stand. Hver utstiller får også to lunsjpakker med mineralvann samt pauseservering og kaffe/te/vann hele dagen. Utstillere har også mulighet for å søke om MiniTalks deltakelse. (Se egne kriterier/informasjon)
*Earlybird kr 1950,- + mva. – bestill innen 15. oktober!
Medlem: Ordinær pris kr 2250,- + mva. // Ikke-medlem: Ordinær pris kr 2500,- + mva.

Partner/Sponsor avtale – Vi samarbeider hvert år med partnere og sponsorer. Ønsker dere å vite mer om dette ta gjerne kontakt med oss.
Firmaavtale – Ønsker du å invitere dine styremedlemmer, forretningspartnere eller nøkkelkunder til Næringslivets Nettverksdag? Vi kan tilby dere en firmaavtale med billetter, lunsj, møterom og andre fordeler.

Betingelser

Billetter til faglig nettverksseminar kan bestilles og endres frem til og med mandag 7. november. Utstillingspakke må bestilles snarest og senest innen fredag 28. oktober. Denne kan endres kostnadsfritt frem til om med 15. oktober. Kanselleringer etter frister som ovenfor refunderes ikke.
For spørsmål rundt partner/sponsoravtale/firmaavtale vennligst kontakt Lisbeth Sæther Storli på telefon 97741600 eller lisbeth@nn2016.no

Mat og drikke

Lunsjbonger til valgfri lunsj fra vår varierte ‘matbar’, inklusive mineralvann, kan bestilles online sammen med din billett til seminaret.
For utstillere følger det med to lunsjbonger inklusive vann/kaffe/te gjennom hele dagen.

Asker Næringsråd er vertskap for arrangementet, som avholdes i Asker Kulturhus den 8. september 2016, i samarbeid med Kvinner i Business og Asker Sentrum.

X
X